środa, 24 grudnia 2014

Ciacha i ... ciasteczka

Hej ;)
Zapewne wszyscy dziś zabiegani itp. , bo wigilia, ale nie Violet!
Ja przychodzę do was z 3 przepisami na świąteczne słodkości :)
Może akurat nie wszyscy jeszcze upiekli ciasteczka, więc zachęcam do poczytania.

Przepisy wzięłam z styczniowego COSMOPOLITAN.
Pierniczki


1/3 szkl. melasy
1/2 szkl. trzcinowego cukru (brązowego)
ok. 50g masła
1/4 szkl. musu jabłkowego
1/3 szkl. zimnej wody
2,5 szkl. mąki pszennej
po 1 łyżeczce sody oczyszczonej i cynamonu
1 łyżka zmielonego imbiru
po 1/2 łyżeczki zmielonego czosnku i soli

W misce zmieszaj melasę, cuekier, masło i mus oraz wodę. W drugiej misce- pozostałe suche składniki. Dodawaj je do mokrych. Wstaw na 2h do lodówki. Rozwałkuj ciasto na grubość ok. 0,5 cm. Wycinaj pierniczki, układaj na papierze do pieczenia i piecz 10-12 min w temp. ok 180 st. C.

Ciasteczka owsiane

1 i 3/4 szkl. mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
1 i 1/4 szkl. cukru trzcinowego
15 dkg masła
1/2 szkl. cukru
2 duże jaja
po 2 łyżki mleka i ekstraktu z wanilii
2,5 szkl. płatków owsianych
2 szkl. czekoladowych łezek
1 szkl. orzechów włoskich i laskowych


W dużej misce ubij masło, cukier biały i brązowy oraz masło. Dodaj jaja, mleko i ekstrakt z wanilii, a potem mąkę zmieszaną z sodą i solą. Wsyp płatki owsiane, orzechy i czekoladowe łezki. Nakładaj łyżką formując małe ciasteczka na papierze do pieczenia. Piecz 10-12 min w temp. ok 160 st. C.

Kruche ciastka

2 szkl. mąki
20 dkg zimnego masła
2 żółtka
2 łyżki zimnej wody
2/3 szkl. cukru pudru
1 opak. cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do mąki dodaj posiekane masło, potem resztę składników, Szybko zagnieć ciasto, wstaw na 1h do lodówki. Potem wycinaj ciasteczka, ułóż na papierze do pieczenia, wstaw do piekarnika na ok. 12-14 min w temp ok. 170 st. C. Udekoruj lukrem, polewą, kolorową posypką.



Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam,

12 komentarzy :

  1. Mniam, aż się głodna zrobiłam :) Może jakieś zrobię.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pysznie wyglądają:D Szczęśliwego nowego roku ♡

    Pozdrawiamy!
    ♡ Twins Life - kliik ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować przepisy!

    Co powiesz na obserwację za obserwację? Daj znać u mnie.

    http://fashion-is-on.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/channel/UCkTSLDXgJlmLMJ0iEcRAdfw/videos
    Jestem początkującą youtuberką, więc byłaby mi bardzo miło, gdybyś zasubskrybowała mój kanał ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm pychota! ;D

    Obserwuję (jeśli spodoba Ci się mój blog, również go zaobserwuj, sprawi mi to wielką radość)
    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniamc, same pysznosci!
    niech Twoje postanowienia marzenia i plany sie spelnia a nowy rok owocuje w jak najlepsze i najszczesliwsze wydarzenia, niech Twoje zycie zmienia sie na lepsze. Duzo milosci i ciepelka, wspanialej atmosfery. Otaczaj się dobrymi ludzmi, nie falszywimi, tylko takimi, ktorzy zawsze pomogą i zawsze będą ze względu na Twoją osobowość!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny przepis na ciastka muszę spróbować.;)

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję bardzo za każdy komentarz! To bardzo motywuje do dalszego działania. ♥

♥ Zapraszam również do obserwacji. Cieszy mnie to, że was cały czas przybywa. ♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.