niedziela, 5 października 2014

BOGOWIE

Wczoraj w końcu odwiedziłam kino. Trafiło się tak że przedpremierowo obejrzałam film "Bogowie" (premiera 10 października).
Ogółem to myślałam, że idę na "Lucy", bo mój chłopak bardzo chciał... ale tak po jakiś 20 min. oglądania "Bogów" stwierdziłam, że zwiastun tyle nie może trwać i serio oglądam ten film!


ZWIASTUN

Jest to film oparty na faktach. Opowiada o życiu profesora Zbigniewa Religi, który w latach 80. przeprowadził pierwszą w Polsce, udaną operację przeszczepu serca.

Historyczne zdjęcie. Profesor Religa po trwającej 23 godz. operacji przeszczepienia serca. W tle widać jego asystenta, który ze zmęczenia śpi w kącie sali.

Może krótko o samym Relidze:
Polski kardiochirurg i polityk. Po zdobyciu stypendium w Mercy Hospital, został oddelegowany na odbycie stażów podyplomowych w USA: z chirurgii naczyniowej oraz kardiochirurgii. W latach 1980–1984 zajmował stanowisko docenta w Klinice Kardiochirurgii Instytutu Kardiologii w Warszawie kierowanej przez Wacława Sitkowskiego. Od 1984 kierował Katedrą i Kliniką Kardiochirurgii w Zabrzu.

Początek filmu pokazuje gdy młody Religa "przechadza się" po (jak sądzę) podziemiach kliniki. Gasi papierosa, zakłada rękawiczki, fartuch, włącza stoper, taki jakie są na turniejach szachowych i stara się w jak najszybszym czasie wyjąć ludzkie serce z człowieka, zajmuje mu to 35 min.


W trakcie filmu widzimy jego trudne starania o zdobycie własnej kliniki, pieniędzy na sprzęt, zgody na operację oraz co najważniejsze, starania udanego przeszczepu.






Ten film nie jest dla dzieci, czy gimbów, bo zapewne nie zdają sobie powagi z sytuacji.
Lecz, mogę polecić film, tym którzy już stracili wiare w polskie kino. Ja po obejrzeniu tego filmu aż byłam zaskoczona, że Polska potrafi wyprodukować coś fenomenalnego w kinach...

Byliście, oglądaliście, jak wrażenia?

Pozdrawiam,

Violet.



16 komentarzy :

  1. jak tylko będę w Polsce powędruje do kina, widziałam zwiastuny i robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już jak pierwszy raz obejrzałam zwiastun od razu mnie zaciekawił. Musze się na niego wybrać .

    http://kanieczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. idź idź mnie też zwiastun najpierw zaciekawił :)

      Usuń
  3. WOW ! muszę to koniecznie zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Lucy byłam był świetny , ale ten będzie również strzałem w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na lucy nie chciałam iść bo to nie mój gatunek filmowy, bogowie to na pewno strzał w 10 !

      Usuń
  5. A ja wybieram się na "Miastko 44". Podobno super film!

    Zapraszam:
    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. on to jest wojenny, to już w ogóle bym zasnęła...

      Usuń
  6. Narobiłaś mi smaka na ten film ! Chodź już dawno miałam chęć się wybrać na niego, ale teraz to idę na pewno !

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję bardzo za każdy komentarz! To bardzo motywuje do dalszego działania. ♥

♥ Zapraszam również do obserwacji. Cieszy mnie to, że was cały czas przybywa. ♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.